skriver på om allt och lite till<:)

okej , klockan är halv tolv typ lite mer men aja och jag e på skriv om allt humör.

jag har tänkt på en sak elr iaf de senaste 15 sekunderna , att jag är bra på att ge råd till andra , jag kan ge stöd och råd i alla sorters situationer utan nårga större problem med att komma på vad de ska göra åt sina "problem" men när de kommer till mej själv så står jag där och vet inte vad jag ska göra , jag kan ge råd till andra men inte till mej själv helt enkelt:P det e rätt sjukt ändå tycker jag, vilket faktiskt påminner mej lite om potatismos:O
jag tycker inte att det är gott , jag tycker att det e äcklig konsistens på det och jag vetifan hur man ska äta det , man kan ju inte tugga på det direkt. och alla dessa potatis klumpar i skolans "hemma gjorda" potatis mos är det värsta.

en sak som jag oxå tycker är lite fail är att tjejer sitter jämt å klagar på att vi inte förstår oss på killar och att de är svin coh players och hela slanten , men vi pratar aldrig negativt om oss själva på den fronten. Vi får det att låta som om vi är offret, men i själva verket är vi så mkt bättre själva?
jag tycker att vi tjejer oxå är svin i vissa tillfällen , att vi playar minst lika mkt men det är något man blundar för , för vi gör inte fel nej nej bara killarna , så förlåt ni killar där ute från mej , för jag är oxå en sån tjej som tänker så xD

vi hade förresten en jätte intressant disskution idag i skolan:)
frågan vi fick var ifall vissa människor föds onda!
det blev jävligt stora disskutioner om detta kan jag säga , vi i min grupp satt o skrek för att överrösta varandra så till slut fick vi börja med att räcka upp handen hahah ;)
vissa trodde att man kan ha det i generna och därför helt enkelt vara ond när man föds.
jag däremoot tror att man föds rätt så neutral man vet ingenting om omvärlden och man han inte sett nåt annat än äggets innerdel :)
däremot kan människan därefter påverkas av miljö och personer i sin omgivning.. uppfostras man genom att bli slagen så tror man att det är rätt sätt att uppfostra sina barn på  och för vidare det i generationer efter generationer till någon inser att det är fel.
jag tror att personen blir påverkad som mest när man är barn då man håller på och lära sig vad som är rätt och fel och då man är som mest lättpåverkad.
Växer man upp i t.ex en rasistisk familj så är oddsen rätt stor att man blir rasist själv.
jag är uppvuxen i en familj där mina föräldrar alltid har sagt att alla är lika mkt värda och att ingen är bättre än den andra , även om jag i bland kan se ner på folk så håller jag fast vid den tanken.
jag är inte rasist någonstans , jag tycker att det är awesome att blanda kulturer och språk och allt vad det är och jag stör mig inte alls på att sverige tar in invandrare , så länge dom håller sig till landets krav och lagar:)
men vem har sagt att svenskar är bättre? jag håller mig inte helt och hållet till lagen.
människor är helt enkelt värda en andra chans och om då flyktingar t.ex vill komma hit för att få ett relativt tryggt liv så borde vi hjälpa dem:) vi är ett rikt land o vi har massa plats .


haha jag vet att jag skriver mkt , men detta är vad jag kom å tänka på och jag ville dela med mig utav det goda:)
jag tänker faktiskt försöka avsluta detta inlägget men lite mascara tips:)
jag själv brukar faktiskt ha lite problem när jag ska köpa ny mascara och sen vet jag inte vilkenjag ska köpa eftersom jag vill ha den bästa men det står och sägs på reklamen att alla är bäst så det är inte lätt när man står där vid sminkhyllorna och försöker :p
så detta kanske blir till lite hjälp iaf:)
jag tänker rekomendera två st

  • först och främst max factor masterpiece waterproof som då är vattenfast och håller sig jätte bra , kan dock vara svår att skölja av men det är den absolut värd. perfekt om man ska bada på sommarn men inte vill att sminket ska åka bort helt och hållet så fort man doppar huvvet under vattenytan xD denna håller i vått och torrt helt enkelt och får en 4 av 5 av mig priset på den är runt 160 kronor har jag för mig:) http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=323431&type=standard&size=140
  • en annan mascara som jag fick av mamma är  rimmel sexy curves mascara och den är absolut en av de bästa jag har testat. den ger långa och fina ögonfransar och klupar sig inte om man inte sminkar lager över lager över lager då vill säga. den håller sig oxå under dagen för vissa mascaror kan ju blekna bort lite och få lite grå nyans och smulna bort lite under dagen men denna mascara håller sig så man ser nästan likadan ut efter flera timmar som man gjorde när man sminkade på den:) det är den som jag användereftersom denna mascaran e helt lovely:) faktiskt utan att överdriva får den 5 av 5 poäng:) vet dock inte hur mkt den kostar men inte allt för mkt:P
http://nyfikengul.files.wordpress.com/2010/09/rimmel-sexy-curves-mascara.jpg


Jjaja jag vet att man inte ska göra långa blogginlägg men ni får vara happyface ändå:) för jag har skrivit massa:P

ska sova nu , är massa trött o det kliar i min näsa e nog allergisk mot något :o
Godnatt mina små bloggkikare:)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0