lite tips till er:)

kom på att ni kanske vill ha lite tips till hårinpackningar och ansiktsmasker :P


Hårinpackning
för torrt hår:)

  • Olivolja
  • Balsam, vilket som hellst det som du använder
  • 2-3 msk Honung
  • en halv Advokado
  • 1-2 äggulor:)
blanda ihop allt så att det räcker till håret , ni med väldigt långt hår kan behöva det dubbla xD
funkar lika bra i torrt som blött, men helst handduktorkat hår:) annars rinner det bara bort

detta brukar jag använda , jag brukar låta det sitta i , man kan ha i det under natten om man känner för det , det är ju bara ännubättre, men från 15 min-60 min brukar jag ha :)

En protein rik Hårinpackning-
gör håret glansigare och skyddar topparna från att klyvas:)

  • 2 ägg
  • 1 msk olivolja
  • 1tsk äppelcidervinäger
  • 1 tsk citronsaft
  • 1 msk öl
skölj håret och ahanddukstorka det sen masserar du in hårinpackningen och låter den sitta i 30-45 min skölj sedan:)


för fylligare hår- kan du mosa bananer och låta sitta i fuktigt hår i ca 15 min och sen skölja ur och sen ta schampo efteråt.



Ansiktsmasker

  • Banan: Ger mycket näring till huden.
    rengör porer och är mjukgörande.
    Mosa 1 banan och blanda i lite citronsaft.
    Ställ i kylskåpet en liten stund.
    fördela ut det i ansiktet.
    Låt verka 30 min. Skölj av.


För normal eller blandad hy

  • 1 del mycket fint riven mandel
  • 1 del honung
  • 1 del äggula
låt verka i 15 min och skölj sedan av


För fet hy

  • 1 ägg vita
  • 10-12 droppar citron saft
  • i msk honung
lägg ett tunt lager över ansiktet, låt torka och skölj av efter nåågra minuter med ljummet vatten , återefukta huden med någon ansiktskräm efter eftersom denna mask torkar ut.:)


hoppas detta va till någon hjälp för er:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0